Spørsmål og svar

 

Hvor logger jeg meg inn for å svare på undersøkelser?

Du logger deg inn med e-post og passord her, eller kopierer denne linken til nettleseren:
https://panel.cint.com/3e85e106-88c5-4406-98d8-5e617904f180

Hvordan registrerer jeg meg for å støtte min klubb?

Du kan registrere deg ved å gå til menyvalget «Markedspanelet», søk deretter opp klubben du ønsker å støtte og fyll ut skjemaet. Medlemskapet er gratis og du kan når som helst melde deg ut av panelet. Du kan velge hvilke undersøkelser du ønsker å svare på. Du må være 15 år eller eldre for å kunne delta i undersøkelsene.

Jeg har ikke fått e-postbekreftelse for å aktivere min konto?

Sjekk at du har brukt riktig e-postadresse og sjekk din søppel (spam) folder eller filter. Det kan ta opp i mot 2 timer før e-posten om aktivering kommer frem. Gå tilbake til registrereringssiden og forsøk e-posten på nytt.

Hva slags type spørreundersøkelser vil jeg motta?

Spørreundersøkelsene vil ha mange ulike emner. Du vil kun bli tilsendt spørreundersøkelser der du møter kvalifikasjonene satt av de som bestiller undersøkelsen. 

Hvorfor blir jeg stilt det samme spørsmålet mer enn en gang?

Vi prøver alltid å finne den rette undersøkelsen for deg. Det kan være tilfeller der du blir stilt det samme spørsmålet flere ganger – én gang i vår screeningsfase (der vi søker etter en undersøkelse som matcher din profil), og én gang i selve undersøkelsen (der vi bekrefter at du møter undersøkelsens kriterier for deltagelse). 

Selv om det kan virke som en feil at du blir stilt det samme spørsmålet flere ganger, så er det altså ikke det, og vi håper du kan bære med oss gjennom denne kvalitetsprosessen. 

Denne prosessen utfører to ting:  
a) Det gir oss en bedre sjanse til å finne en undersøkelse for deg.  
b) Gir bedre kvalitet på data til våre kunder som er ute etter en bestemt type person.

Du kan også oppleve å få samme spørsmål når eksterne partnere bygger opp nye data-grunnlag – husk at selv om du fyller inn samme informasjon så får klubben betalt for det.

Hvordan får klubben min utbetaling for de undersøkelsene jeg har tatt?

To ganger i året vil Norges idrettsforbund sende utbetaling til klubbene. Klubben må ha en inntjening på over kr 400,- før beløpet utbetales.
Vi jobber også med en informasjonsside som fortløpende viser inntektene til klubbene. Foreløpig må det sendes e-post til post@idrettsdugnad.no for å få en status på antall respondenter, besvarte undersøkelser og opptjente midler.

Hvor mye får klubben for de undersøkelsene jeg svarer på?

Klubben får mellom kr 5,00,- og kr 25,00,- per undersøkelse du svarer på. Mange svar fra klubbens medlemmer og supportere gir gode penger i klubbkassen.

Hvor kan jeg finne en oversikt over hvor mye jeg har tjent for klubben?

Dette vil ikke vises på din personlige side, men dette er noe vi arbeider med å få til i fremtiden.

Hvor lagres mine personlige opplysninger som jeg registrerer?

Alle dine personlige opplysninger lagres på server hos Cint AB. Cint følger markedsstandarder for sikkerhet (bl.a. SSL). Du kan lese mer om dette hos Cint – http://www.cint.com.

Jeg har glemt mitt brukernavn og/eller passord. Hvordan bestiller jeg nytt?

Klikk på fanen for innlogging. Klikk på den blå teksten hvor det står «Glemt ditt passord» og skriv inn din e-postadresse. Du vil da få tilsendt nytt passord, samt ditt brukernavn.

Du kan også bestille nytt passord via linken under:
http://www.cint.com/cpx/ForgotPassword.aspx?GUID=b77f5aa5-a90e-49e0-83c1-abe9f8144375

Kan jeg endre min e-post adresse?

Ja, ved å sende en e-post med din gamle og din nye e-postadresse til post@idrettsdugnad.no. Fint om du også legger ved navnet for kontoen slik at vi er sikre på at vi endrer riktig konto.

Hvordan kan jeg endre mine personlige opplysninger?

Du kan endre dine personlige opplysninger ved å logge deg inn på din personlige brukerside. Opplysningene du fyller inn her brukes for å finne ut hvilke spørreundersøkelser som skal sendes til deg, og til hvilken konto pengene du tjener skal betales til.

Klikk på fanen «Innlogging» for å logge inn. Du vil også kunne gi mer opplysninger om deg selv i forbindelse med at spørreundersøkelser sendes ut. Når du har gjennomført en undersøkelse vil det vanligvis være noen felter hvor du bes om å gi flere opplysninger.

Hvordan avslutter jeg mitt medlemskap i panelet?

Du kan når som helst avslutte ditt medlemskap i panelet. Dette gjør du ved å logge deg inn på din brukerside og velge utmelding. Hvis du nylig har mottatt en undersøkelse kan du oppleve å få en «purring» på denne selv om du er utmeldt fra panelet. Dette kan skje når din profil er valgt ut av et eksternt selskap til en undersøkelse. Vær også obs på at når du først har slettet deg som medlem kan du ikke melde deg inn igjen med den samme e-postadressen.

Kan jeg endre hvilken klubb jeg vil støtte?

Nei, det er dessverre ikke mulig å endre hvilken klubb du støtter. Dersom man ønsker å bytte klubb må du melde deg av markedspanelet for så å registrere deg på nytt og deretter velge en annen klubb.

Hvor mange spørreundersøkelser vil dere sende til meg?

Antallet undersøkelser du får tilsendt vil variere mellom 1 til 6 per måned. Antallet vil også avhenge av opplysningene som du har lagt inn om deg selv. Mange undersøkelser er kun for en viss type personer, for eks bileiere. De fleste panelister får imidlertid ca. 3 undersøkelser per måned. Du må imidlertid logge deg inn på din personlige side for å sette inn antallet undersøkelser du ønsker å motta. Hvis du ikke gjør det vil du kun motta 1 undersøkelse per måned. Hvis du lar være å svare på flere av undersøkelsene vil du bli nedprioritert når nye undersøkelser skal sendes ut. De som ønsker å delta blir prioritert.

Når jeg klikker på linken står det at spørreundersøkelsen er stengt/avsluttet. Hva betyr det?

Av erfaring vet vi at ikke alle har tid eller mulighet til å svare på spørreundersøkelsene vi sender ut. Derfor sendes innbydelsen ut til et større antall personer og undersøkelsen avsluttes når ønsket antall svar har kommet inn. Deretter kan ingen flere panelister svare på undersøkelsen. Hvis du svarer sent på undersøkelsen kan det være at ønsket antall deltagere allerede har svart på undersøkelsen. Det vil derfor lønne seg å være tidlig ute med å svare på undersøkelsene.

Hvorfor får jeg av og til ikke lov til å svare på mer enn et par spørsmål? Hva er screenout?

Enkelte undersøkelser er rettet mot en bestemt gruppe personer, for eksempel allergikere. Derfor åpner undersøkelsene med et antall innledningsspørsmål for å se om du passer inn i målgruppen, såkalte screenout-spørsmål. Om du ikke er i målgruppen avsluttes undersøkelsen.

Jeg må fylle inn de samme opplysningene om alder, kjønn og bosted flere ganger og jeg blir sendt videre og videre i systemet. Hvorfor det?

Hvis en undersøkelse er fulltegnet eller stengt vil du kunne oppleve å bli sendt videre til neste åpne undersøkelse. Noen ganger kan du oppleve å bli sendt videre mange ganger før det blir funnet en åpen undersøkelse som passer din profil. For hver gang du blir sendt videre blir du spurt om alder, kjønn og bosted, og disse opplysningene sjekkes opp mot målgruppen til den aktuelle undersøkelsen som er plukket ut til deg. Vi vet at det kan være kjedelig å måtte besvare disse spørsmålene mange ganger, men vi håper at du har forståelse for dette.

Når jeg klikker på linken til spørreundersøkelsen, får jeg beskjed om at spørreundersøkelsen er stengt, eller at kvoten er full. Hvorfor får jeg denne beskjeden?

At spørreundersøkelsen er stengt innebærer at ett av følgende har skjedd:

1) Undersøkelsen er rett og slett ferdig og selskapet som gjennomførte undersøkelsen har stengt for flere svar. Normalt er en undersøkelse åpen i 2 til 7 dager, men enkelte ganger kan man oppleve at undersøkelsen er stengt bare minutter etter at du mottok den. Dette kan skje når en undersøkelse nesten er fulltegnet og det sendes ut en siste runde med innbydelser for å få fulltegnet undersøkelsen. Når en undersøkelse er full, skal du normalt bli sendt videre til neste ledige undersøkelse.

2) Ønsket antall svar har kommet inn.

3) Hvis du er medlem i et annet panel i OpinionHUB og forsøker å svare på en og samme undersøkelse mer enn én gang, vil du også oppleve at du får beskjed om at kvoten er full eller at du ikke passer inn i målgruppen. Noen ganger kan du også oppleve at du blir takket for dine svar, selv om du ikke har svart på undersøkelsen.

4) De fleste undersøkelsene vil slutte å fungere hvis du er inaktiv i mer enn 10-15 minutter. Status vil da bli «Timed out» og du blir ikke kreditert for å ha svart på undersøkelsen. Hvis du opplever dette, må du snarest sende en e-post til post@idrettsdugnad.no eller Cint slik at fullførte undersøkelser blir registrert og du får betalt.

5) »Quota full» betyr at undersøkelsen for en bestemt gruppe respondenter er fulltegnet. Dette kan du få beskjed om helt i begynnelsen av en undersøkelse, eller etter at du har svart på spørsmål vedrørende alder, kjønn og bosted. Ofte vil du bli sendt videre til neste ledige undersøkelse når dette skjer.

Jeg fikk en feilmelding på spørreundersøkelsen

En feil på en undersøkelse kan oppstå av forskjellige årsaker. De to vanligste årsakene er:

1) Hvis cookies ikke er tillatt på din maskin vil du ikke bli gjenkjent av systemet som deltager i en undersøkelse. For å kunne svare på undersøkelse må du tillate at det lagres en cookie på maskinen din når du holder på med en undersøkelse.

2) Hvis du er inaktiv i en lengre periode under en undersøkelse vil du automatisk bli «timed out» fra den. Det er ikke mulig å starte den på nytt eller å få sendt undersøkelsen enda en gang.

Spørreundersøkelsen vil ikke starte. Det vises bare en tom side?

Cint bruker cookies i sine undersøkelser, og for å kunne svare på undersøkelser må nettleseren din akseptere cookies. Det er forskjellig fra nettleser til nettleser hvordan man stiller inn for å akseptere cookies.
Slik tilpasser du innstillingene i Microsoft Internet Explorer:  
Microsoft Internet Explorer 7.0 (norsk )
1. Velg menypunktet «Verktøy»  
2. Velg «Alternativer for Internett»  
3. Velg fanen «Personvern»  
4. Sett sikkerhetsnivået til «Middels»  
5. Klikk»Bruk» og deretter «OK»

Kan jeg invitere andre til å bli medlem?

Ja, absolutt – desto flere som svarer på undersøkelser, desto mer penger havner i klubbkassa. Nye medlemmer kan registrere seg med denne linken:
https://www.idrettsdugnad.no/markedspanelet

Jeg tror jeg er blitt slettet som medlem. Hvorfor det?

Den vanligste årsaken til at noen blir slettet i panelet er at de ikke svarer på undersøkelser. Hvis du ikke har svart på undersøkelser i løpet av et års tid er din ranking i panelet blitt så lav at du risikerer å bli slettet. Hvis du ønsker å bli medlem igjen kan du ikke bruke den samme e-postadressen flere ganger.

En annen årsak kan rett og slett være ditt valg av e-postadresse. Vi opplever daglig falske registreringer i panelet og det brukes gjerne hotmail eller gmail når det opprettes falske registreringer i panelet. Hvis du har valgt en e-postadresse som ligner på de typiske uekte registreringene kan du feilaktig bli slettet. Hvis du tror at dette har skjedd med deg er det bare å sende oss en e-post og vi aktiverer din registrering.

Jeg har meldt meg inn, men ikke mottatt passord og brukernavn?

Mange skriver e-postadressen feil når de melder seg inn i panelet vårt. Det er hovedgrunnen til at man ikke mottar undersøkelser eller passord/brukernavn. For å sjekke om du er registrert som medlem, skriv inn din e-postadresse når du har åpnet følgende link:
http://www.cint.com/cpx/ForgotPassword.aspx?GUID=b77f5aa5-a90e-49e0-83c1-abe9f8144375

Kan jeg bruke min Smart Telefon og/ eller Nettbrett til å svare på undersøkelser?

Ja. Vi vil anbefale deg å laste ned Appen OpinionApp. Har du appen vil du få varsler når nye undersøkelser er tilgjengelige.

Last ned for Android

Last ned for iOS

Fant du ikke det du lurte på? Send en melding og du vil få svar i løpet av kort tid.

Tilbake til forsiden.