SPØRSMÅL OG SVAR

Ofte stilte spørsmål

Hva menes med et samvirke?

Idrettsdugnad SA er et innkjøpssamvirke og er stiftet av Norges idrettsforbund. Formålet er felles innkjøp av dugnadsprodukter, for å oppnå et høyest mulig overskudd til klubber og lag i norsk idrett. Samvirket sikrer en lavere innkjøpspris og at overskuddet ikke tilfaller utenforstående aktører. Les mer om samvirket.

Hvem kan bli medlem av samvirket?

Alle medlemmer tilsluttet Norges idrettsforbund kan bli medlem av samvirket.

Hvordan blir vi medlem av samvirket?

Idrettslag blir medlem ved å handle fra samvirket. Dette skjer ved første kjøp.

Når og hvordan leveres produktene?

Idrettslaget bestemmer selv når og hvor varene skal leveres. Dette velges når en ny ordre opprettes. Sendingen ankommer på paller med lastebil. Det er da viktig å ha plass til å oppbevare produktene, før de deles ut til dugnadsdeltakerne. Undersøk varene for skader og sjekk at antallet er korrekt.

Kan vi forhåndsselge produktene?

Alle produktene kan forhåndsselges. På forsiden ligger det lenker for å laste ned kundeliste og produktark. Disse kan deles ut til dugnadsselgerne. Vær oppmerksom på at produktene må bestilles i hele paller/kartonger. Treffer ikke antallet helt, så må noen ekstra enheter fordeles til dugnadsselgerne, eller selges av lagleder, trener, eller klubben. Dette gjøres for å holde prisene lave og få en høyest mulig fortjeneste ut til idrettslagene.

Hva gjør vi hvis det skulle være en feil ved leveransen?

Send en e-post til post@idrettsdugnad.no og forklar feilen. Ved feil antall eller skader på varer vil samvirket enten kreditere faktura, eller sende idrettslaget nye varer. Reklamer innen rimelig tid etter at mangelen/skaden er oppdaget.

Hvordan er kvaliteten på produktene?

Samvirket kjøper inn produkter fra kjente leverandører, som er veletablert i det norske markedet. Dette er produkter som forbrukerne kjenner til fra før. Vi sender også ut produktprøver hvis ønskelig.

Hvordan betaler vi for varene?

Idrettslaget mottar en faktura på e-post samme dag som varene blir levert. Betalingsfrist på faktura er 20 dager. Bankkontonummer til Idrettsdugnad SA er: 1503.85.94432.

Får vi mva. kompensasjon?

Som medlem av Norges idrettsforbund kan idrettslaget søke om mva. kompensasjon for varer og tjenester. Varekjøp som gjøres fra Idrettsdugnad SA utgjør en del av grunnlaget idrettslaget kan søke mva. kompensasjon for. Les mer om mva. kompensasjon på Norges idrettsforbunds nettsider. For spørsmål rundt mva. kompensasjon, kontakt: moms@idrettsforbundet.no

Hvor fort kan vi få varene levert?

Det lønner seg å bestille i god tid. Ved bestilling i nettbutikken kan du velge leveringsdato. For hasteleveringer bruker samvirket minimum 2-5 dager på å levere varene. Det er avhengig av hvor i landet varene skal sendes.

Må vi betale frakt?

Det er fri frakt på alle sendinger.

Hvor kan vi se hva vi har bestilt?

Bestillinger ser du via «Min konto». Innloggingsinformasjonen sender vi med en gang idrettslaget er registrert som medlem.

Kan vi gjøre endringer på en bestilling?

Send endringene på mail til post@idrettsdugnad.no. Det er mulig å gjøre endringer inntil fem dager før leveringsdato.

 

Betingelser

  • Idrettslaget må være medlem av Norges idrettsforbund for å kunne benytte Idrettsdugnad SA sine tjenester.
  • Den som utfører bestillingen må være over 18 år.
  • Mottaker av varene må være tilgjengelig på telefon leveringsdagen.
  • Det må være kjørbar vei for lastebil helt frem til leveringsstedet. Lastebiler kan ikke levere varer i blindgater uten stor snuplass.
  • Det er fri frakt i hele Norge.
  • Varene leveres innen 2-5 virkedager, eller til annen avtalt dato.
  • Betalingsfrist er 20 dager etter at varene er levert.
  • Det er 14 dagers returrett på varene. Mottaker må selv betale kostnader for frakt og et administrasjonsgebyr på 400,-. Dette gjelder også bestillinger som ikke blir hentet.

Fant du ikke det du lurte på? Send en melding og du vil få svar i løpet av kort tid.